Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter min biologiske bestefar

William
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg leter etter min biologiske bestefar, som ikke har vært innvolvert i min fars liv. Min far ønsker ikke å være involvert, og min bestemor har gått bort.

Jeg sitter kun med et navn, og Ca. område, samt årstall.

hvor begynner jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You have what you need to begin: a name, a date and a place.

If it were my search I'd start by putting the name into all the general and major search engines I could find like familysearch.org, norwegian digitalarkivet, Ancestry.com, newspaper sites etc., even Google, just to see what pops.  If the name is uncommon, something might come up, if its more common, you will have to collect a lot of information that might not relate you, but you can gradually eliminate some of the possibles until you have the person or a manageable number of people.  Patience is a virtue.

Make a detailed chronology of your grandmother's life.  They had to meet some place, some time.  Check your dad's baptismal record for any additional details beyond the name, such as occupation, residence, etc.

If there is an adoption involved you might not feel free to put the name in this particular search site (there are rules!) but there are others available online, for instance norwayheritage.com  and others.

You could get a DNA test done but in order for that to be the most useful you still need paperwork.

Good Luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, William skrev:

Jeg leter etter min biologiske bestefar, som ikke har vært innvolvert i min fars liv. Min far ønsker ikke å være involvert, og min bestemor har gått bort.

Jeg sitter kun med et navn, og Ca. område, samt årstall.

hvor begynner jeg?

Vel møtt i forumet.

Svaret er avhengig av kor lenge sidan det er. 

Men uansett: levande personar skal ikkje omtalast og identifiserast her i forumet.

Og: nyare opplysningar er generelt ikkje fritt tilgjengelege.

Ut frå sånn du skriv, reknar eg med far din er i live. Då er han sikkert yngre enn 100 år, som er sperrefristen for dåpsopplysningar i Digitalarkivet.

https://www.digitalarkivet.no/content/418/sperringsregler-ved-registrerte-historiske-dokumenter

Far din har ganske mykje å seie for kor lett det er å få tak i opplysningar. (Han har sikkert ein fødselsattest - eller kan skaffe seg ein.)

Dersom han absolutt ikkje vil, så vil han ikkje - og då vert det langt vanskelegare for deg.

Dersom du veit kvar og når far er fødd/døypt, kan du freiste å be om eit oppslag.

Du må grunngje (sannsynlegvis dokumentere) at dette er nokon du har tilknytning til. (At det gjeld far din, er sannsynlegvis

ein god grunn. Men det held neppe at du berre seier at det er sånn.)

Det er sannsynleg at kyrkjeboka framleis ligg på prestekontoret der far din vart døypt. I så fall må du vende deg dit.

Dersom kyrkjeboka (evt. klokkarboka) er sendt inn til Arkivverket, kan kontakte dei:

https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/fodsels-og-dapsopplysninger#!/form/0

Legg merke til at det er oppslag du kan be om, ikkje omfattande leiting. Du må altså vite tid og stad.

Nasjonalbiblioteket (nb.no) kan vere ein inngangsport. Før (iallfall fram til 1970-talet) vart fødsel og dåp ofte annonsert i avisene, anten

av foreldra eller prestekontoret, eller begge. Då kan du søkje etter namn (sjekk søkjetips i hjelpesidene).

Mange aviser på nb.no er sperra for vanleg innsyn. Men frå eit bibliotek, eller ved å søkje om tilgang, kan ein få sjå det som er sperra også.

Men dersom far og farmor har nokså vanlege namn, kan dette gje for mange tilslag. Uvanlege namn hjelper ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2025 den 19.29, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Vel møtt i forumet.

Svaret er avhengig av kor lenge sidan det er. 

Men uansett: levande personar skal ikkje omtalast og identifiserast her i forumet.

Og: nyare opplysningar er generelt ikkje fritt tilgjengelege.

Ut frå sånn du skriv, reknar eg med far din er i live. Då er han sikkert yngre enn 100 år, som er sperrefristen for dåpsopplysningar i Digitalarkivet.

https://www.digitalarkivet.no/content/418/sperringsregler-ved-registrerte-historiske-dokumenter

Far din har ganske mykje å seie for kor lett det er å få tak i opplysningar. (Han har sikkert ein fødselsattest - eller kan skaffe seg ein.)

Dersom han absolutt ikkje vil, så vil han ikkje - og då vert det langt vanskelegare for deg.

Dersom du veit kvar og når far er fødd/døypt, kan du freiste å be om eit oppslag.

Du må grunngje (sannsynlegvis dokumentere) at dette er nokon du har tilknytning til. (At det gjeld far din, er sannsynlegvis

ein god grunn. Men det held neppe at du berre seier at det er sånn.)

Det er sannsynleg at kyrkjeboka framleis ligg på prestekontoret der far din vart døypt. I så fall må du vende deg dit.

Dersom kyrkjeboka (evt. klokkarboka) er sendt inn til Arkivverket, kan kontakte dei:

https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/fodsels-og-dapsopplysninger#!/form/0

Legg merke til at det er oppslag du kan be om, ikkje omfattande leiting. Du må altså vite tid og stad.

Nasjonalbiblioteket (nb.no) kan vere ein inngangsport. Før (iallfall fram til 1970-talet) vart fødsel og dåp ofte annonsert i avisene, anten

av foreldra eller prestekontoret, eller begge. Då kan du søkje etter namn (sjekk søkjetips i hjelpesidene).

Mange aviser på nb.no er sperra for vanleg innsyn. Men frå eit bibliotek, eller ved å søkje om tilgang, kan ein få sjå det som er sperra også.

Men dersom far og farmor har nokså vanlege namn, kan dette gje for mange tilslag. Uvanlege namn hjelper ...

Tusen takk for langt og detaljert svar! 😄

Da skal jeg prøve meg frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også nå gode muligheter for å løse slike saker ved hjelp av DNA. Ved å ta en test, vil du få opp mange slektninger og slik kunne få mer opplysninger også om ham. I tillegg vil du finne mange tre- og fire-menninger du ikke ante du hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider