Arne Jarlind Skrevet Februar 6 Del Skrevet Februar 6 Hei I kirkeboken for Leikanger prestegjeld finner jeg vielse 10. november 1709 for Tollev Bøtun og Karen ?? . Hva kan etternavnet til Karen tydes til? Kan det være stedsnavnet hun kommer fra? Hva står det under datoen? Leikanger sokneprestembete, AV/SAB-A-81001/H/Haa/Haaa/L0001: Ministerialbok nr. A 1, 1690-1734, s. 82 - XXIV post trinitatis. Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070511620263 mvh. Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Februar 6 Del Skrevet Februar 6 Jeg tror det må være I FresVig under datoen. Bøtun finnes i Fresvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Jarlind Skrevet Februar 6 Forfatter Del Skrevet Februar 6 Takk for svar. Hva kan "etternavnet" til Karen tolkes til? mvh Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Februar 6 Del Skrevet Februar 6 Har ingen gode forslag. Første bokstav kan være D eller kanskje P eller B. Andre bokstav tror jeg er r. Men videre Dralgre, Drodgre gir ingen mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Jarlind Skrevet Februar 6 Forfatter Del Skrevet Februar 6 Ja, det var ikke enkelt dette. Hva presten har tenkt når han skrev dette vil nok være hans "hemmelighet". Jeg takker så mye for hjelpen Matthias. mvh Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Februar 6 Del Skrevet Februar 6 Jeg ser det er et sted som heter Drægo i Dyrdal, en sidedal ved Nærøyfjorden. Dræge (Drælge) eller noe lignende kunne kanskje passe her. L midt i kunne eventuelt også være en blekkflekk? Fra Dræge går det en sti over fjellet til Fresvik så det er naturlig forbindelse dit. Even Stormoen og Arne Jarlind reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Jarlind Skrevet Februar 7 Forfatter Del Skrevet Februar 7 Takk for tipset Matthias, dette skal jeg undersøke nermere. Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Februar 7 Del Skrevet Februar 7 (endret) 20 timer siden, Matthias Kolberg skrev: Dræge (Drælge) eller noe lignende kunne kanskje passe her. Det er jeg hjertens enig i. Tredje og fjerde bokstav mener jeg må være æ («a» med ‹aksent›) og g. Mvh EDIT: Se rett til venstre for innførselen (v. side) Jan Anderss Røbottens Uæchte Barn. 🙂 Endret Februar 7 av Even Stormoen Matthias Kolberg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå