Gå til innhold
Arkivverket

Slekt gransking i Alfsen slekten

Anncatrin Øvstebø
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg er Anncatrin Øvstebø Alfsen og ønsker og finne ut litt om min farmor  Gunvor Alvilde Alfsens slekt. Med det mener jeg familien hun kom fra. Hennes mor og far, beste foreldre osv. Jeg hadde satt utrolig stor pris på hjelpen din 😊 jeg har prøvd å søke så mye så mulig selv men sitter med veldig lite informasjon selv så vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Alt jeg vet er at jeg kommer fra en sigøyner slekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anncatrin,

uten at jeg vet noe om henne, kommer du sikkert litt lengre og får bedre hjelp om du legger ut litt mere informasjon (om du har noe, da). Vet du hvor hun kom fra, hvem hun var gift med (din farfar), når hun levde (fødsel og død - hvis hun da ikke fortsatt lever -  selv om det kanskje bare er otmrentlig). Da blir det litt enklere for oss å hjelpe deg på vei.

Hvis jeg søker på nett etter Gunvor Alvilde Alfsen, får jeg opp en dame som bodde på Sola i 2016 og da var 89 år. Den damen skal altså være født rundt 1927. Er det henne?

Endret av Per.H.Skaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Per.H.Skaug skrev:

Hei Anncatrin,

uten at jeg vet noe om henne, kommer du sikkert litt lengre og får bedre hjelp om du legger ut litt mere informasjon (om du har noe, da). Vet du hvor hun kom fra, hvem hun var gift med (din farfar), når hun levde (fødsel og død - hvis hun da ikke fortsatt lever -  selv om det kanskje bare er otmrentlig). Da blir det litt enklere for oss å hjelpe deg på vei.

Hvis jeg søker på nett etter Gunvor Alvilde Alfsen, får jeg opp en dame som bodde på Sola i 2016 og da var 89 år. Den damen skal altså være født rundt 1927. Er det henne?

Hei ja dette er henne 😊. Hun het Gunvor Alvilde tjelle før hun ble gift. Jeg ser nå du har mye mer info om henne en meg. Er det mulig å finn ut mer om hennes foreldre osv? Om det er noe annet der enn etnisk norsk opprinnelse f.eks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anncatrin, du finner hele hennes familie på "Geni" linken jeg la ut over. Det så vel ved første øyekast ut som om det var stort sett norske navn, men det trenger.sikkert ikke bety at det ikke kan ha vært noen sigøynere der. Om det skulle være det, må du nok bruke litt tid på å sjekke dem i diverse folketellinger der. Jeg brukte heller ikke så mye tid på å gå igjennom alle hennes forfedre.

Hvorfor tror du at det skal være sigøyneropphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider