Gå til innhold
Nasjonalarkivet

NO: Stuert Paul Nakler frå Østerrike, barnefar på Kjerringøy 1915 - Kven var han?

Recommended Posts

Et langskudd, her har vi en Paul Nagler som gifter seg i Østerrike i 1919. Mye tekst her, kanskje står det noe av spesiell interesse?

Vienna, Austria, Catholic Church Registers, 1600-1998 - Ancestry.com

image.thumb.png.435f762e13c752887e0be7d31598bf68.png

• Liker 1

Takk, Frank.

Eg får vel ikkje så mykje ut av dette, men sendte ei melding til ein som har denne Paul Nagler og kona i eit familietre (Ancestry).

Finner ingen spor av Paul Nakler/Nagler etc. i Norge før eller etter denne fødselen. Dette kan bety en flyktig affære høsten 1914 siden barnet ble født i juli 1915.

Paul Nakler oppgis å være stuert. Skal jeg tippe var han stuert i sivil ferdsel, ikke i den tyske marinen (den tyske marinen var underlegen den engelske marinen ved starten av første verdenskrig, og prøvde derfor å unngå for mye konfrontasjon med britene). Jeg vil tro at det begynte å koke litt under beina på tyske/østerriske sjøfolk i sivil ferdsel når første verdenskrig dro ut, mange søkte gjerne tilbake til Tyskland/Østerrike i årene 1914 og 1915. Nå vet vi ingenting om denne Paul Nakler, men kanskje returnerte han hjem til Østerrike i løpet av krigen?

• Liker 1

Takk.
Kandidaten din ovanfor er absolutt verdt å ettergå, men det er altså få spor etter han i norske kjelder...

https://www.geni.com/people/Paul-Nakler/6000000065249597906

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.