Gå til innhold
Arkivverket

Borghild Margarethe NN, gift Jensen

JanMKeus
 Del

Recommended Posts

Borghild Margarethe NN (1919-200) var gift med Sverre Lorang Jensen (1914-1997). Og er etter datidens vane blitt registrert som Borghild Jensen.
Som ektepar bodde de 1946 på Torshov. Men det er ikke sikkert at de bodde der da de giftet seg. Adresseboken melder flere adresser for Sverre, men Borghild nevnes ikke.

Jeg er på jakt etter pikenavnet til Borghild Margarethe? FT av 1920 viser henne ikke. Kan hende at hun ikke var født enda på tidspunktet da familien ble registrert.
Heller ikke Oslo telling av 1923 gir svar. Fordi hun ikke bodde i Oslo i 1923?
Finnes andre kilder man kan bruke?

JanM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk NB.

Borghild Margrethe JOHANSEN, bolig Sponhuggvn. 17, Lilleaker, ved lysning 4-8-1945.

Sverre Lorang Jensen bodde da på Sinsen, Oslo.

mvh

Frode

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2025 den 14.23, JanMKeus skrev:

Fordi hun ikke bodde i Oslo i 1923?

Hun finnes i FT1923 for Aker

Kommunal folketelling 1.12.1923 for Aker, 1923, s. 5336
Permanent bilde-ID: ef60189884006500
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ef60189884006500
Permanent bildelenke: https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-ef60189884006500.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Sven vdr FT 1923. Det gjorde at jeg kunne følge familien tilbake til Haug sogn i Norderhov herred. Til bestefaren Johan Gulbrandsen, Lundesby, né 08 11.1877. 
Hva er eller hvor hvor er Lundesby? (Haug sogn. Minbok 1875-1884, s 52, post 220 (Buskerud, Statsarkiv Kongsberg)

Et spørsmål til.
I begynnelsen av vår dialog viste du en info om Anne Lise's bryllup i 1968 (hvor?) med student Erik Ager Ryen.
Så vidt jeg forstår holdt ikke ekteskapet og Erik bor idag i USA.
I denne info ble Erik's far nevnt. Den hadde jeg dessverre ikke notert. Hvem var han?

Takk for all hjelp.

JanM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JanMKeus skrev:

Takk for info Sven vdr FT 1923. Det gjorde at jeg kunne følge familien tilbake til Haug sogn i Norderhov herred. Til bestefaren Johan Gulbrandsen, Lundesby, né 08 11.1877. 
Hva er eller hvor hvor er Lundesby? (Haug sogn. Minbok 1875-1884, s 52, post 220 (Buskerud, Statsarkiv Kongsberg)

Et spørsmål til.
I begynnelsen av vår dialog viste du en info om Anne Lise's bryllup i 1968 (hvor?) med student Erik Ager Ryen.
Så vidt jeg forstår holdt ikke ekteskapet og Erik bor idag i USA.
I denne info ble Erik's far nevnt. Den hadde jeg dessverre ikke notert. Hvem var han?

Takk for all hjelp.

JanM

PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider