Truls Wiik Skrevet Februar 22 Del Skrevet Februar 22 Trenger hjelpt til å tyde pant fra 1858 gjeldende Christen Andersen Bindslev: Hjørring Byfoged Skøde og Panteprotokol https://arkivalieronline.rigsarkivet.dk/da/billedviser?epid=17245358#210343,39732757 1858 — — — 1858 den 3 august — Christen Andersen af Bindselv —byenstegner — — til Gaardmand Niels Christian Christensen af Rakkeby og — — Lychegaard af Ugilt den — i følge Skjøde af 17de Ja Nuar 1854 tinglyste 24 f.M; tilhørende parcel Matr. N. 17d Af hartkorn 1/2 Alb: — — af Hjørring — — Jorder, beliggende — den — — — — for Hjørring — — — og — sammen — — — — Ting — —, — holder alt — — — — — De Ejendommer har ud— — tilhørend Og bemerker, at Porten og — mellom — — og vegen er — — — Den — — 1900 M av mig Betalt og — solgte, som køberen — her — — for — — alle — Retter og — — Jeg — — — — Hjørring d.26 jun 1858 Til vitterlighed Christen Andersen Bindslev — — Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Februar 22 Del Skrevet Februar 22 Forsøk med forslag: 1858 Underskrevne Muurer[?] 1858 den 3 august — Christen Andersen af Bindselv heraf byen sælger og skjøder her- ved til Gaardmand Niels Christian Christensen af Rakkeby og Skolelærer C. Lychegaard af Ugilt den mig i følge Skjøde af 17de Ja- nuar 1854 tinglæst 24 f.M; tilhørende Parcel Matr. N. 17d Af Hartkorn 1/2 Alb: uden G?? af Hjørring Kjøb- stads Jorder, beliggende ved den saakaldte Bl?? [??] norden for Hjørring Kjøbstad med derpaa værende Bygninger og de i samme værende muur og nagel- faste Ting saasom Kakkelovne, Gr??kjedler, Hylder, alt med de samme derværende lige Rettigheder og Byr[?]- der Ejendommen har været mig tilhørende og bemærkes, at Porten og Brønden mellem Nabo- en og mig er tilfælles Afbenyttelse og Vedligeholdelse. Den accorderede Kjøbesum 1900 Rdl er mig betalt og det Solgte, som Kjøberen allerede har taget i Besiddelse, og for Fremtiden saa er alle ??lige Skatter og Afgifter af[?] er jeg pligtig at hjemle[?] efter Loven.- Skrevet i Hjørring d.26 Jun 1858 Til vitterlighed Christen Andersen Bindslev — — Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Februar 23 Del Skrevet Februar 23 Underskrevne Muurmester... Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Wiik Skrevet Februar 23 Forfatter Del Skrevet Februar 23 Mange takk for svarene til dere begge. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå