Ivar Kristensen Skrevet Februar 25 Del Skrevet Februar 25 Hei. Jeg strever litt med å tyde fornavnet på en av fadderne ved denne dåpen 1. februar 1734. Ole Knudsen hadde en søster som het Ingeborg, men jeg får det ikke helt til å stemme at det er hun som er oppført som fadder her. Hva er fornavnet til Knudsdatter Holsen? Slik leser jeg innførselen: "dj 1 Febr. Bapt: Ole Knudson Holsens br. N Helge Test Anders Larson Anders Olsøn Ole Rasmusøn Syneve Tostensdatter ...? Knudsdatter Holsen" Utklipp: Førde sokneprestembete, AV/SAB-A-79901/H/Haa/Haaa/L0002: Ministerialbok nr. A 2, 1728-1748, s. 49. Brukslenke: https://www.digitalarkivet.no/kb20070227240540 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Februar 25 Del Skrevet Februar 25 Tror det må være Giertru. Mvh Ivar Kristensen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Kristensen Skrevet Februar 25 Forfatter Del Skrevet Februar 25 Takk Even! Du tar de så lett😀 Veldig interessant. Giertru kan ha vært Ole Knudsens søster. Jeg prøver å kartlegge denne familien/slekten fra Holsen, men kildene er ganske sparsommelige. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Februar 25 Del Skrevet Februar 25 23 minutter siden, Ivar Kristensen skrev: Du tar de så lett Vel, kanskje tilsynelatende, men den snikende angsten for å ta rykende feil er alltid tilstede. 😬 Mvh Ivar Kristensen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå