Gå til innhold
Arkivverket

Einar oluf andersen f.18.september 1878 i Oslo, død

Torhild Sandnes Karlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg kan ikke finne ut når min oldefar døde.  Han var gift med Sigrid Magdalena Andersen f.Gulbrandsen.  Disse bodde i Birkelundsgata 2 i Oslo FT 1910 og FT 1920.  Jeg har sjekket med gravferdsetaten i Oslo, men uten hell.  Jeg tror at han døde på 60 tallet, men dette kan jeg ikke finne i kirkebøkene.

Takker for all hjelp.

Torhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Einar O. Andersen på Oslo Indremisjons aldershjem i Nordbygata 8/10 i 1952:

Akershus, Oslo fylke, Adressebøker nr. 1952 (1952-1952), Bokside, Side 2048
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/db10061509068711

Jeg fulgte ham og familien i adressebøkene i Bjerkelundsgt. 2 fram til 1937, men han er ikke der i 1939.

Einar Andersen, jerndreier.

Oslo fylke, Adressebøker nr. 1937 (1937-1937), Bokside, Side 1642
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/db10061111156508

(oppg. til venstre, 4. etg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anne_Tonby skrev:

Ja, der fant du ham. 🙂

Familien i 1923:

Navn Født Fødested Kj Famst Sivst Erverv Arb.giv Bosted Leil. Menighet Fil
Einar Oluf Andersen 18.09.1878 Kristiania m   !! Metalldreier Akers Birkelundsgaten 2 15 Paulus Bunke021k
Sigrid Magdalena Andersen 06.06.180 Kristiania k   !! Husmor   Birkelundsgaten 2 15 Paulus Bunke021k
Gunvor Rakel Andersen 22.07.1906 Kristiania k Datter !!     Birkelundsgaten 2 15 Paulus Bunke021k
Lilly Sofie Andersen 24.03.1908 Kristiania k Datter ug     Birkelundsgaten 2 15 Paulus Bunke021k
Else Rønnaug Andersen 16.05.1911 Kristiania k Datter ug     Birkelundsgaten 2 15 Paulus Bunke021k
Einar Fritjof Andersen 18.07.1920 Kristiania m Søn ug     Birkelundsgaten 2 15 Paulus Bunke021k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sognepresten Søren Hansen som forrettet bisettelsen, står det at hsn hadde vært sogneprest i Østre Aker menighet i Oslo fram til 1958.

Da bodde nok Einar O. Andersen innenfor denne menigheten da han døde.

«Søren Hansen

15/7-1986

Sogneprest Søren Hansen har fått hjemlov. Med ham har vår kirke mistet en av de mer særpregede og sentrale personligheter. Riktignok er det 28 år siden han forlot sognepreststilllngen i Østre Aker efter nådd aldersgrense, men fortsatt virket han i en årrekke som vikarprest og foredragsholder i Osloområdet.»

https://dbtk.digitalbygdebok.no/sogneprest-soren-hansen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2025 den 23.13, Anne-Lise Hansen skrev:

Om sognepresten Søren Hansen som forrettet bisettelsen, står det at hsn hadde vært sogneprest i Østre Aker menighet i Oslo fram til 1958.

Da bodde nok Einar O. Andersen innenfor denne menigheten da han døde.

«Søren Hansen

15/7-1986

Sogneprest Søren Hansen har fått hjemlov. Med ham har vår kirke mistet en av de mer særpregede og sentrale personligheter. Riktignok er det 28 år siden han forlot sognepreststilllngen i Østre Aker efter nådd aldersgrense, men fortsatt virket han i en årrekke som vikarprest og foredragsholder i Osloområdet.»

https://dbtk.digitalbygdebok.no/sogneprest-soren-hansen/

Tusen takk for hjelpen.

Torhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider