Gå til innhold
Arkivverket

Lenker til DA som ikke lenger fungerer

Recommended Posts

Jeg har i Trondheimsbasen i de tilfeller at jeg har poster fra folketellingene, lagt inn en lenke til DA med dette formatet:

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01063300005476

Inntil ganske nylig har dette fungert, men det gjør det ikke lenger. Den som klikker på lenken, kommer til DA forside. Jeg ser av et tidligere spørsmål at det er digitalarkivet.arkivverket.no som er problemet og at det nå skal være digitalarkivet.no DA har vel aldri garantert at lenker skal vare evig, men det har fungert i Trondheimsbasens 11 årige levetid. Et eller annet må ha skjedd den siste tiden. Spørsmålet blir da om det er mulig å gjøre om denne endringen slik at lenker med digitalarkivet.arkivverket.no fortsatt kan virke. Til de utgavene av Trondheimsbasen som er ute, kan jeg ikke gjøre noen endringer før det eventuelt kommer en ny versjon.

Mvh Finn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (foreløpig) ikke andre svar å gi, enn de svarene du tydeligvis allerede har lest (jf. nedenfor), men jeg skal forhøre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se utførlig svar i den andre forumtråden. Jeg oppfordrer til at eventuelle oppfølgingsspørsmål postes der:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Arkivverket - Kristian Hunskaar locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.