Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hjelp til skrifttyding - Halvor Maansen Hammerstad.

Recommended Posts

Hei,

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å tyde det som gjelder Halvor Maansen Hammerstad.

Oslo domkirke Kirkebøker, AV/SAO-A-10752/F/Fa/L0004: Ministerialbok nr. 4, 1743-1786, s. 568-569
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061005010459

linje 6.

På forhånd takk.  

Hei, er det noen her som klarer å hjelpe meg med informasjon som gjelder min mormor Thora, døpt 1/8/09, står på siste linje i kirkeboken i denne linken: 

Kirkebøker: Hammerfest sokneprestkontor, AV/SATØ-S-1347/H/Ha/L0014.kirke: Ministerialbok nr. 14, 1906-1916, s. 28 - Skanna arkiver - Arkivverket

På forhånd tusen takk 🙂

Mvh Kathrine

Hei, Kathrine. @Kathrine Svanevik

Ser du er ny her så: Vel møtt!

Og nettopp derfor har du vel postet litt feil – i en annens tråd/emne.

Det får være som det være vil, men . . .

Dette er et semmert forsøk, men allikevel forhåpentligvis bedre enn ingenting:

11 | 28/6 | 1/8 | Thora | %Handelsbetjent Thoralf Simonsen% [%-%=overstrøket] Ungk. Marentius [intet etternavn] og Pige Ida Karoline Larsen | Fuglenæs | 1882 | 1889 | [så kommer fadderne som jeg har store vansker med] Fisker Johan Lude[?] [??] af [??] Pige Anna Larsdt [??] Hvalsund. Fisker Hans ??sen   Pige [??] Anna Pedersen B??fjord.| uegte | Opgaven af Barnets Moder. - 1/7 1912 har den opgivne barnefar fralagt sig paterniteten ved ed ved Hfest byfogedkontor. se jno [journal nummer?] 55[?]/12 |

Mvh

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.