Gå til innhold
Arkivverket

Finner ikke døde 2015-2017 i globalt søk

Recommended Posts

"Døde i Norge" er tydeligvis utvidet fram til 2017.  Jeg får treff når jeg søker i kilden, men ikke i globalt søk.

Det gjør også at kildehenvisningen ikke er tilgjengelig i HBR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er "work in progress", og at mine kollegaer som jobber med dette, er klar over saken. "Døde 1951-2014", nå "Døde 1951-2017", omfatter store datamengder, og det har også tidligere vært noen utfordringer med å oppdatere søkeindeksen for det globale søket i forbindelse med endringer/oppdateringer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon spesiell grunn til at ein ikkje oppgraderer til døde 1951-2025?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2025 den 18.41, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Er det nokon spesiell grunn til at ein ikkje oppgraderer til døde 1951-2025?

Hei

Vi har ikke data lengre frem enn til 2017. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
På 22.3.2025 den 12.46, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Jeg tror dette er "work in progress", og at mine kollegaer som jobber med dette, er klar over saken. "Døde 1951-2014", nå "Døde 1951-2017", omfatter store datamengder, og det har også tidligere vært noen utfordringer med å oppdatere søkeindeksen for det globale søket i forbindelse med endringer/oppdateringer.

Det ser ut til at den globale søkeindeksen ennå ikke er oppdatert. Dermed er status ennå som i mars, dvs. at man får treff ved søk i den konkrete kilden (https://www.digitalarkivet.no/search/119/108008), men ikke "Detaljert personsøk" (https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced), som bruker den globale søkeindeksen. Likeledes bruker Historisk befolkningsregister den globale søkeindeksen.

Jeg skal melde dette til mine kollegaer som arbeider med søkbare data, i tilfelle problemet faktisk har gått under radaren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.