Gå til innhold
Arkivverket

Etterlysning av etterkommere i Gude og Gjør familiene interessert i slektsdata.

NTo
 Del

Recommended Posts

Hei,

Vi oppbevarer en samling slektsmateriale fra hoved saklig Gude familien som vi har overtatt fra et dødsbo.
Det stammer hvedsaklig fra Thoralf Fack Gude (1871 - 1945) og Julie Camilla Gjør (1872 - 1945) som var barnløse og adopterte en datter Aagot (f. 1906).
Opplysningene i denne etterlysning er hentet fra boken SLEKTEN GUDE i NORGE utarbeidet av Ebba Jansen 1940 - side 55. Materiale vi har lagret omfatter bilder, bøker og slektshistorie og vi vil gjerne komme i kontakt med etterkommere som kan ta vare på dette materiale.

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir et skudd i blinde fra min side:

Jeg hadde deler av min oppvekst i Trondheim, nærmere bestemt i Kaptein Roosens vei (i Schønningsdalen). Der bodde det en familie Gude. Mener de hadde tre barn. Hvis de lever vil de være ca +- 80 år. De het Signe, Astrid (?) samt en yngre bror. 

Hvorvidt denne familien har noen sammenheng med "din" Gude-familie, vet jeg ikke. Forøvrig er det mange Gude i Trondheim slik det ser ut etter et enkelt søk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!

Interessant at det finne flere med slektsnavn Gude i Trondheim og i slektstreet Gude er det flere som sies å være fra Trondhjem.

Når jeg leser videre i SLEKTEN GUDE I NORGE finner jeg at far til Thoralf Fack Gude var Mathias Sommerhjelm Gude (1826 - 1882). Gift 1. gang med Ann Elisabeth Addicoat (1835 - !867). Det var tre barn i det ekteskapet, men ingen fikk etterkommere. Gift 2. gang med Marie Magdalene Falch (1849 - 1905) og fikk to barn - Thoralf Fack Gude og Magda Gude som var ugift. Thoralf Fack Gude tok til seg Aagot Gude som heller ikke fikke etterkommere. Så dette begynner å bli vanskelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Det stemmer det du har funnet. Aagot fikk barn men ingen barnebarn, så her stopper en Gude slektsgren.  Mathias Sommerhjelm Gude (1826 - 1882) hadde således ingen etterkommere. Så derfor blir det etterlysning av mere fjerne slektninger som kan overta materialet. Aagot var adopter av Thoralf og Camilla Gude og vi kjenner navnet på hennes biologiske søsken. Vi sitter nå med album, bilder, slektsdiagrammer med koplinger til Gude, Gjør og Hall familier som vi ikke vet hvem som er interessert i. Spennede men samtidig frustrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider