Gå til innhold
Arkivverket

Millitærtjeneste 1950-tallet.

Recommended Posts

Hei. Er det mulig å finne ut tidspunktet min far var ute i millitærtjeneste, hvor og hvor lenge. Navn: Svein Østli. f. 08.02. 1934. Jeg vet han var på Steinkjersannan. Det var vel mulig rekruttskolen. Mvh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Roar Østli skrev:

Hei. Er det mulig å finne ut tidspunktet min far var ute i millitærtjeneste, hvor og hvor lenge. Navn: Svein Østli. f. 08.02. 1934. Jeg vet han var på Steinkjersannan. Det var vel mulig rekruttskolen. Mvh 

Se veiledninger på Arkivverkets nettsider: https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/militaertjeneste-og-dekorasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke da slik at jeg bare kommer innpå mitt eget og ikke min fars arkiv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2025 den 14.45, Roar Østli skrev:

Er det ikke da slik at jeg bare kommer innpå mitt eget og ikke min fars arkiv ?

Jeg vet ikke hvorfor veiledningen bare lenker til henvendelsesskjemaet for opplysninger om egen militærtjeneste, men det finnes også et generelt henvendelsesskjema: https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/andre-henvendelser#!/form/0

Dette skjemaet etterspør ikke konkrete opplysninger om militærtjeneste. Pass på å oppgi din fars tjenestested i Forsvaret, ettersom personellmapper er arkivert etter militære enheter. (Merk at verken du eller din far har noe eget arkiv; opplysningene finnes i arkivet etter den virksomheten som har skapt dokumentene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.