Gå til innhold
Arkivverket

Jeg trenger hjelp med å finne Maria Catharina Pettersdotters opphav.

Birger Carlsen
 Del

Recommended Posts

21 timer siden, Jon Torp skrev:

Brennsikker på at du er i mål?

Nei, det venter jeg vanligvis med å være til det kan heves over enhver tvil. Eksempler på dette er ektefeller som begge har dåpsnavn og patronym identiske med et av mine anepar. Da stopper jeg opp, og søker litt mer på dem. Enten finner jeg at de har andre fødselsdatoer enn mine folk, eller så vet jeg at de ikke kan ha vært to steder sammtidig. Jeg har mistet telling på hvor mange ganger jeg har sett dette.

19 timer siden, Jon Torp skrev:

Og når hun nevnes i utflyttingslistene i Skee den 24. okt 1828 har hun fått tildelt fødselsdatoen 7. nov 1816

https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0042123_00025#?c=&m=&s=&cv=24&xywh=161%2C1652%2C3394%2C1399

Og dermed nok et tegn på at hun er rett person. Men NÅR i all verden fikk/tok hun navnet Maria Catrina?

Ja, det er det som er $61.000 spørsmålet. Det er vell heller den vi aldri vil finne ut av. Uansett, takk for god hjelp med dette til både deg og alle andre som har bidratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1786-12-20

Andersdotter, Maria

Kåröd Blomsholm

Död 1837-03-05.

Kyrkobokförd i Skee (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).

Född 1786-12-20 (ingen uppgift om födelseort)

Gift kvinna.
--------------
Motsvarande folkbokföringsförsamling(ar) 1/1 2023:
Skee-Tjärnö, Strömstads kn (Västra Götalands län, Bohuslän)

Källor:
DB, HFL (sida: AI:6 65)

Post-ID:
SDB7_13879127

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sven Hjortland skrev:

Hennes foreldre og søsken øverst på venstre side

Takk, Sven. Øynene er det første man blir blind på. Jeg må ha gått litt for fort fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider