Baard Vidar Pettersen Skrevet April 18 Del Skrevet April 18 Kan noen tyde hva de to første eiendelene skal være for noe i dette skiftet? Verdt henholdsvis 22 og 14 riksdaler? https://media.digitalarkivet.no/view/34326/256 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet April 18 Del Skrevet April 18 (endret) Første klarer jeg ikke umiddelbart, men nr. 2 er Et Ottedages Slaguhr med Kiste[?] Mvh EDIT: Bør vel være Kasse, ikke «Kiste» [?] Endret April 18 av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet April 18 Del Skrevet April 18 Oi, leste meg litt bort i linjene/kolonnene – nr. 1: Tre Etages Kakkelovn med fuldt Behør. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard Vidar Pettersen Skrevet April 18 Forfatter Del Skrevet April 18 Takk Even! Da måtte jeg med en gang prøve å google hvorfor den kaltes 8-dagers klokke 🙂 Skjønner det som om den måtte trekkes hver 8-dag, mao. holdt ei uke av gangen. Korriger meg gjerne om jeg har misforstått, noen. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet April 18 Del Skrevet April 18 Min begrensede kunnskap om slagur, ‹sier› det samme. Altså trekkes en gang i uken ca. 🙂 Mvh Baard Vidar Pettersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå