Ole christian Torstrup Skrevet Mai 2 Del Skrevet Mai 2 Klarer noen tolke vedlagte sertifikat. Dette er tildsendt meg fra Amerika. Bilder av begge sidene er lagt inn på mitt nettsted https://o-c--torstrups-sjofolk-arkiv.webnode.page/lars-berentsen/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mai 2 Del Skrevet Mai 2 (endret) Forsøk: 01 Byfoged og Magistrat 02 Schøyen 03 i 04 Stavanger 05 Sverdrup 06 Gjør vitterligt: Aar 1863 07 den 10de October fremstillede 08 sig for Stavanger Magistrat Styrmand Lars Beren- 09 sen, 31 Aar gammel, fød heri Staden, og bad sig ad- 10 mitteret til at vinde Borgerskab som Skipper i 11 Stavanger. Han godtgjorde ved Attest ifra[?] Indrulle- 12 ringsbetjent Natvig, at han var qvalificeret til 13 at erholde Borgerskabet som Skipper og at Skipperborger- 14 skab vilde blive ham meddeelt. Hvorhos han frem- 15 lagde Attest fra Fattigforstanderen. Da saaledes 16 Intet var til Hinder for at meddele ham det at- 17 tirerede Borgerskab, blev dette ham meddeelt efter 18 han havde aflagt den sedvanlige Borgereed for[?] 19 [??] han[?] lovede at opfylde de ham som en god Borger 20 paahvilende Pligter mod sin Konge, Constitutionen 21 Øvrighed og Medborgere, saaog den for Skippere 22 anordnede Eed, hvorefter han som denne Byes 23 Borger og Skipper blev antagen. – 24 Under min Haand og Stadens Segl. 25 Herfor ere Stempletpapir betalt 6 – sex – Spd. 1 – een Ort. 26 Kloumann 27 [??] Mvh Endret Mai 2 av Even Stormoen Ole christian Torstrup reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole christian Torstrup Skrevet Mai 2 Forfatter Del Skrevet Mai 2 Tusen takk Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå