Gå til innhold
Arkivverket

Vegdirektoratet og riksvegnummer

Skiltkrøll frå vegdirektoratet
 Del

Recommended Posts

Eg er ute etter opplysningar om kvifor riksveg 14 og riksveg 60 i Nordfjord vart skilta feil då det nye vegummersystemet vart teke i bruk i juni 1965. Nummera vart bytte om, og det skal ha skjedd etter at vegvesenet fekk beskjed frå vegdirektoratet. Så greipa samferdsledepartementet inn og fekk retta dette opp. Kva/kven kom desse beskjedene frå, og når? Finst sakspapira (alt bakgrunnsmaterialet) i arkiva? Eg vil gjerne vite alt om dette, av lokalhistoriske grunnar. Kan de hjelpe meg med å finne det ut?

Arve Lote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunn til å tro at det finnes korrespondanse og eventuelt også saksdokumenter om dette i arkivene til både vegvesenet, direktoratet og departementet, men for å finne ut av det, må det arkivundersøkelser til. Dette forumet er kun rådgivende/veiledende, dvs. at vi ikke saksbehandler forespørsler her, eller setter i gang arkivundersøkelser. I stedet ber vi deg om å registrere din forespørsel via skjema (https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning/andre-henvendelser#!/form/0), slik at en saksbehandler kan få i oppgave å se på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.