Gå til innhold
Arkivverket

Hvor ligger stedsopplysningene?

Arne Toftøy-Andersen
 Del

Recommended Posts

I farten hender det jo at vi gjør feil. For eksempel skriver Høyland, Sandnes. Rogaland (ikke Høyland, Sandnes, Rogaland) som det skulle vært, i rubrikken for sted. Så korrigerer jeg, og neste gang får jeg opp 2 valg. Med Sandnes. og Sandnes, - er det noe vi kan rette, eller ligger dette sentralt, uten mulighet for å korrigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om utfylling av stedsrubrikkene på personsidene i Historisk befolkningsregister? Jeg antar at det er nettleseren din som husker hva du tidligere har fylt ut i rubrikkene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg snakker om. Om det ligger lokalt hos meg, går det an å fjerne det som var feil? Hvor på maskinen finner jeg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok i innstillingene i din nettleser. I min nettleser heter disse innstillingene Autofyll. Det kan hende det ikke går an å slette kun den ene autifyllinga, slik at du må slette all autofyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.