Gå til innhold
Arkivverket

Recommended Posts

Er det andre enn meg som har fått/får denne feilmeldinga i dag ved forsøk på å komme inn på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2025 den 20.45, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Er det andre enn meg som har fått/får denne feilmeldinga i dag ved forsøk på å komme inn på forumet?

Expand  

Ja, det skjer hos meg idag også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmeldingen møter meg fortsatt ved forsøk på å entre foraene fra laptop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt fungerer det hos meg nå - med laptop og Firefox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2025 den 8.33, Espen Tjernshaugen skrev:

Som nevnt fungerer det hos meg nå - med laptop og Firefox.

Expand  

har stasjonær pc.  forsøkt å slette cache i chrome. forsøkt bruke ME.Intet hjelper.

Dette er en melding fra pc nummer 2.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en strømstans hos Arkivverket onsdag formiddag, som tok ned rubbel og bit i Digitalarkivet. Det er visst fremdeles noen følgefeil etter strømstansen, som Arkivverket arbeider med å rette opp i. Jeg har selv sett at forumet har vært ustabilt.

• Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har framleis problem. Det hjelper litt å skifte fram og tilbake mellom trådlaus tilkopling og mobil tilkopling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2025 den 20.45, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Expand  

Jeg aktiviserte VPN (for Norge) og da fungerer det...tilsynelatende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forgårs (28de ) var det vel nærmest 24 timer med meldingen «404 Not Found»

Heldigvis var det andre brukere som hadde opplevd det samme da alt magisk var oppe å stå igjen igår. For en stakket stund.

For så i går ettermiddag at alt vendte tilbake til «404» – altså ingen tilgang.

Litt skremmende å kjenne på hvor fortapt man føler seg når ens ‹kjære nettforum› plutselig tilsynelatende opphører å eksistére. Altså kjenne på den avhengigheten av nett-tilgang til en hver tid som selv dinosaurer som meg har opparbeidet. . .

Og like vederkvegende når NÅ - 30/5 kl 19:11 etter nok et ‹fortapt› døgn – alt ‹sviver› igjen

Takk til Kristian for forklaring. Og en alvorlig påminnelse til meg selv om hva kun en liten strømstans kan bevirke. Blir den stor kan man jo se til Spania nylig.. . .

Mer og mer fancy teknologi – mer og mer sårbar.

Mvh

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2025 den 16.54, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Det hjelper litt å skifte fram og tilbake mellom trådlaus tilkopling og mobil tilkopling.

Expand  

På 30.5.2025 den 17.09, Jan Eikeland2 skrev:

Jeg aktiviserte VPN (for Norge) og da fungerer det...tilsynelatende.

Expand  

Det er sikkert bare tilfeldigheter som har spilt inn, når slike grep tilsynelatende har hatt effekt. Feilen ligger nok hos Arkivverket. Jeg er lekmann på dette, men det er vel slik at ei nedlasting av ei forumside kan gå ulike "løyper" via ulike noder hos Arkivverket, jf. https://no.wikipedia.org/wiki/Node_(informatikk). Hvis ei nedlasting går via en node som et ute av drift, feiler nedlastinga, men hvis nedlastinga går via noder som fungerer som de skal, lykkes nedlastinga.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider