Gå til innhold
Arkivverket

Etternavn i Mappe 209243 Amerikabrev 169

Inger Hohler
 Del

Recommended Posts

På linje 20 står det et etternavn som siste ordet. Er det noen som klarer å lese de manglende bokstavene? Jeg tipper at det skal sluttepå -rud, men hva som står mellom D og eventuell rud er jeg ikke sikker på. Dessuten er 'rud' bare en gjetning bortsett fra at det opplagt er en u der, grunnet haken over bokstaven. https://app.transkribus.org/collection/1239966/doc/5473011/edit?pageNr=169

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Denne var vrien, jeg klarer ikke bidra med mer, støtter D i begynnelsen og u en, men de øvrige klarer jeg ikke å tyde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sender jeg den til 'sjefen' og hører om han har noen tanker. Jeg har for så vidt en sannsynlig fasit - kan ikke annet enn tenke meg at dette er den samme Bernt D...rud som opptrer i et av de andre brevarkene med nærligende nummer, men i den grad vi skal skrive det vi kan lese synes jeg det er redeligst å prøve uten 'fasiten'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.