Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne helseattest/journal for min avdøde mor?

Leif Andreassen
 Del

Recommended Posts

20 timer siden, Leif Andreassen skrev:

Hvordan finne helseattest/journal for min avdøde mor? Hur er født i 1917 og død i 1999?

Jeg vil tro at denne informasjonssiden er relevant for ditt spørsmål: https://www.arkivverket.no/om-oss/norsk-helsearkiv/utlevering-av-helseopplysninger/innsyn-i-pasientjournal/fra-helsearkivregisteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristian

Synes det er noe kaotisk å få disse opplysninger. Har brukt én måned på kommmunikasjon med UNN Tromsø for å få feedback og at journalen var avlevert til Arkivværrket. Må er det som å starte forfra igjen med Arkivværket.

Jeg ønsker bare min avdøde mors journal utlevert, sendt med eboks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Leif Andreassen skrev:

Synes det er noe kaotisk å få disse opplysninger. Har brukt én måned på kommmunikasjon med UNN Tromsø for å få feedback og at journalen var avlevert til Arkivværrket. Må er det som å starte forfra igjen med Arkivværket.

Jeg ønsker bare min avdøde mors journal utlevert, sendt med eboks. 

Det er et strengt regime omkring utlevering av pasientjournaler, og slik må det etter lovgivningen også være.

Det var kjedelig for deg at runden med UNN tok så lang tid. Men det skal være mulig for deg å sende en innsynssøknad til Arkivverket på få minutter. Informasjonssiden som jeg lenket til i forrige innlegg, vil føre deg fram til dette søknadsskjemaet: https://www.arkivverket.no/om-oss/norsk-helsearkiv/utlevering-til-parorende

Søknadsskjemaet skal være temmelig greit å fylle ut. Så vil innsynssøknaden bli saksbehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider