Gå til innhold
Arkivverket

Karen Jacobsdatter Storebø 1806

Monica Knudsen
 Del

Recommended Posts

Trenger hjelp til å finne mer om Karen Jacobsdatter Storebø i Austevoll.(Sund)

Jeg har funnet Vielsen med Halvar Nielsen - Ministerialbok for Sund prestegjeld 1825-1835 (1245P) - Digitalarkivet 

Her står Karen oppført med far Jacob Cristoffersen, Kirkebøker: Sund sokneprestembete, AV/SAB-A-99930: Ministerialbok nr. A 12, 1825-1835, s. 223 - Skanna arkiver - Arkivverket nr 5 

Jeg klarer ikke tyde stedsnavnet, mulig noen kan hjelpe der.

Barna til Halver og Karen  er mange , men her blir hun kalt både Karen og Kari ser at det går igjen flere plasser.

Barn: Christi :  Kirkebøker: Sund sokneprestembete, AV/SAB-A-99930: Ministerialbok nr. A 12, 1825-1835, s. 67 - Skanna arkiver - Arkivverket  nr 41 her er hun omtalt som Kari 

Jacob     Halvar Nielsen - Ministerialbok for Sund prestegjeld 1825-1835 (1245P) - Digitalarkivet   her er det Karen

De fikk 11 barn slik jeg har funnet det.

Funnet henne i folketellinger som Kari :

1865: 005 Kari Jakobsdatter - 0013 Sandtorf - 007 2det - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1865 for 1245P Sund prestegjeld - Digitalarkivet  

1875: 007 Kari Jakobsdatter - 0001 Sandtorv - 007 Hundevaagen og Sandtorv - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1875 for 1245P Sund prestegjeld - Digitalarkivet

1891: 007 Kari Jakobsdtr - 001 Sandten Kr. Larsdtr - 004 Tellingskrets 4: Hundvåg og Sandtorv - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1891 for 1244 Austevoll herred - Digitalarkivet

Har også funnet de i bygdebok for Austevollunder Sandtorv nr 87 Austevoll. 2 : Gard og ætt Austevoll sokn  

Jeg klarer ikke å finne Dåp, konfirmasjon eller når hun døde.

Håper noen kan hjelpe da jeg står helt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en Kari Jakobsdtr Storebø døpt 22. april 1806, men med far Jakob Larsen. Forklaringen på at det ved vielsen er oppgitt Christophersen som patronym kan være at Jakob Larsens stefar het Christopher Hansen. 

Brukslenke for sidevisning https://www.digitalarkivet.no/kb20070521630088

Endret av Lars Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider