Gå til innhold
Arkivverket

Akershus fylke, Fet, Rælingen i Fet, Ministerialbok nr. I 1 (1716-1751), Fødte og døpte 1718

Leif B. Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Trenger hjelp til dåp nr. 2 og 3 (denne boken blir verre og verre)

12 Desemb:| Svend Hof | PB. Dorthe | Bente Hof, John(?)....D ???? ifra ?????. Karen S?????. Ole Sørbye. Anund ...... Dragon(?)

(neste en introduksjon av en mor med ett dødfødt barn tar jeg ikke med)

Dom: 4 adv.| Erich Jud??g | PB Anne | Elen Kloster(?)| Berter Jader(?)| Alise ???? | Lieat: Friderich ????. Knud ?????

Akershus fylke, Fet, Rælingen i Fet, Ministerialbok nr. I 1 (1716-1751), Fødte og døpte 1718, Side 51
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061031040079 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Leif B. Mathiesen skrev:

12 Desemb:| Svend Hof | PB. Dorthe | Bente Hof, John(?)....D ???? ifra ?????. Karen S?????. Ole Sørbye. Anund ...... Dragon(?)

eg trur eg les faddrane som

"Berte Hof, Guri ....d tip i Præstegaard[en], Karen Skahrer(??), Ole Sørbye. Amund ...... Dragun"

50 minutter siden, Leif B. Mathiesen skrev:

Dom: 4 adv.| Erich Jud??g | PB Anne | Elen Kloster(?)| Berter Jader(?)| Alise ???? | Lieat: Friderich ????. Knud ?????

kanskje "Jndas" ("Ind-as"/Inn-ås) ?

"Elen Klokers [altså kona til klokkaren]  Berte Jader(?) Alise Haft(?)  Lieut: Friderich Regi(?)  Knud Raasok(?)"

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første innførsel så er  vel navn nr. to "Berte Skougen". Hvis det er en gård i Rælingen. 

Offiseren i den andre innførselen er "Lieut: Friderich Rap". Det er nok en i offisersfamilien Rappe. F-en i ordet over ("Haft", eller kanskje "Hoff" som forekommer flere ganger før?) forstyrrer.  Hvis også det er en lokal gård. 

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.