Gå til innhold
Arkivverket

Gjæstgiver Johs Hansen på Gardemoen

Vigdis Olsen
 Del

Recommended Posts

Blant fadderne er Margrethe som er datter til Gjæstgiver Johs Hansen på Gardemoen.

Er det noen som klarer finne denne Johs Hansen og hans familie?

Jeg leter etter en gjestgiver/hotelldriver evt eier som ca 1828-1830 fikk en sønn med et navn som ble til William Johnson "på engelsk".

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000000627753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 5.9.2025 den 1.36, Vigdis Olsen skrev:

Jeg leter etter en gjestgiver/hotelldriver evt eier som ca 1828-1830 fikk en sønn med et navn som ble til William Johnson "på engelsk".

Utvandret denne sønnen til USA, siden navnet ble William Johnson på engelsk? Hvor har du opplysningene fra om at faren var gjestgiveren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel faren til Margrethe som var fadder, som hadde en far som var gjestgiver på Gardermoen. Det er vel gjestgiver familien hun søker opplysninger om🙂

Endret av Nina Tiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tenkte litt på at sønnen til John Hansen skal være født 1828-1830. Datteren til gjestgiveren på Gardermoen er fadder i et dåp i 1834.

Jeg forstår det slik at Vigdis O. lurer på om far til Margrethe, Johns  Hansen på Gardermoen, potensielt kan være identisk med far til William..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.