Gå til innhold
Arkivverket

Søker fødselsinformasjon om oldemor

Steve Nelson
 Del

Recommended Posts

Min oldemor (på min fars side) ble født i Nannestad, Norge. Hun emigrerte fra Norge til USA og ankom New York og flyttet deretter til Muskegon, Michigan.

Hun kom fra Norge til England med S/S Rollo i juli 1886. Hun tok deretter RMS Chester fra England til USA.

Jeg vil gjerne finne fødselsinformasjonen hennes eller annen familieinformasjon. Jeg oppgir nedenfor det jeg har.

==Navnet og stavemåten vi tror er riktig==
Navn: Eli Amalie Larsen
Født: 10. juli 1863, Nannestad, Norge

==Andre stavemåter/datoer funnet i amerikanske dokumenter==
Eli Amalie Larson
Ella Emelia Larson
Ella Emelia Larson
Født: 3. juli 1864
Født: 9. juli 1864

----------------------------------------
[ORIGINAL ENGLISH TEXT]

RE: Seeking Birth Information on Great Grandmother

My great grandmother (on my Father's side), was born in Nannestad, Norway. She emigrated from Norway to the U.S.A. and arrived in New York and then moved to Muskegon, Michigan.

She came from Norway to England on the S/S Rollo in July 1886.  She then took the RMS Chester from England to the U.S.

I would like to find her birth information or any family information. I provide below what I have.

==The Name and Spelling we Think are Correct==
Name: Eli Amalie Larsen
Born: July 10, 1863, Nannestad, Norway

==Other Spellings/Dates Found in U.S. Documents==
Eli Amalie Larson
Ella Emelia Larson
Ella Emelia Larsen
Born: July 3, 1864
Born: July 9, 1864

ss rolo emmigration.jpg

RMS chester.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars, this is really wonderful to see her birth information and her parents' names.  I have actively searched for any information on Eli since May.  I can share that she married Johan Conrad Nilson (born 1863 in Sweden) in Muskegon, Michigan. Johan americanized his name to John Conrad Nelson and Eli became Ella Amelia. 

They had ten children.  The family tree now reaches more than 420 people in the United States.  Amazing! 

Thank you so very much for this.  I really appreciate it.

Steve

Lenke til kommentar
Del på andre sider