Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av skrift i kirkebok

Paal Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som kan hjelpe meg med å verifisere min fortolkning av hva som står her:

Aker prestekontor kirkebøker, AV/SAO-A-10861/F/L0011: Ministerialbok nr. 11, 1810-1819, s. 122, nr 76; Rønnaug Andersdatter ....

mvh

Paal Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Paal Jørgensen skrev:

Hei!

Er det noen som kan hjelpe meg med å verifisere min fortolkning av hva som står her:

Aker prestekontor kirkebøker, AV/SAO-A-10861/F/L0011: Ministerialbok nr. 11, 1810-1819, s. 122, nr 76; Rønnaug Andersdatter ....

du gløymde lenkja:  https://www.digitalarkivet.no/kb20060208040921

"Feb 5 | Martz 21 | Rønnaug. Hjemmedøbt. F. anders

Andersen Hakloen(?) i Nordmarken

og Maria Rasmusd.  Fad: Olea Erichsd.

Berthe Olsd., Paal Bersen, Mad. Jørgensen,

Ole Erichsen."

Med ei anna handskrift, er det er skrive noko ("Anne"??) over "Maria", og "Rasmusd." er retta til "Pederstr."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg er ikke særlig god i å lese gammel håndskrift!

Det er så lenge siden jeg har vært inne på forumet, så noe har nok gått i glemmeboken!

Jeg har også funne data fra hennes (Rønnaug's) konfirmasjon. Der står mors navn klart leselig: Anne Marie/a Pedersdatter. 

Da er jeg nok rimelig sikker på at jeg har funnet de riktige opplysningene om en av mine tipptippoldemødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.