Gå til innhold
Arkivverket

Utflyttet fra Fredrikstad

Anne-Karen Larsen.
 Del

Recommended Posts

Jeg har fått DNA treff på slekt etter 

Albert Andries født i Fredrikstad 26/8 1607 han utvandret til Nederland,

hans foreldre var Andries og Eva. Har funnet mye på nettet, men lurer på om noen av dere har vært borte i denne famiien

Mvh

Anne Karen Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 30.9.2025 den 17.29, Anne-Karen Larsen. skrev:

Jeg har fått DNA treff på slekt etter 

Albert Andries født i Fredrikstad 26/8 1607 han utvandret til Nederland,

hans foreldre var Andries og Eva. Har funnet mye på nettet, men lurer på om noen av dere har vært borte i denne famiien

Mvh

Anne Karen Larsen

Er det Albert Andriessen som emigrerte til New Amsterdam du mener. Jfr. de trådene det er lenket til i innlegget til Grethe Flood. Kilden det stort sett henvises til er John Evjen: Scandinavian immigrants in New York 1630-1674 der det står en god del om Albert Andriessen (Bratt) fra Fredrikstad, 19ff. 

https://ia801306.us.archive.org/12/items/cu31924028827009/cu31924028827009.pdf

Jeg kjenner ikke Brattslekten noe særlig, men har kommet borti en Bratt i Østfold:  Peder Bratth, lagrettemann i Idd 25.09.1615, og nevnt på nedre Ør i Idd 15.04.1630. Vet ikke om han har noen forbindelse til Albert Andriessen, men kan kanskje være av interesse siden dette også er i Østfold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det diskuteres om han var fra Fredrikstad, Jeg har fått DNA treff på etterkommer av han. Min far kommer fra Fredrikstad og det ville vært rart om det 

ikke skulle være riktig mann

Mvh

Anne Karen Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti Lisbeth Løchen.

Takk for linken du la ved.

Her har vi navnet over norske emigranter , og der står han tydelig.

Vi må nok tenke nytt nå når DNA har kommet.

Takk skal du ha.

Mvh Anne-Karen Larsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.