Gå til innhold
Arkivverket

Utflyttet fra Fredrikstad

Anne-Karen Larsen.
 Del

Recommended Posts

Jeg har fått DNA treff på slekt etter 

Albert Andries født i Fredrikstad 26/8 1607 han utvandret til Nederland,

hans foreldre var Andries og Eva. Har funnet mye på nettet, men lurer på om noen av dere har vært borte i denne famiien

Mvh

Anne Karen Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 30.9.2025 den 17.29, Anne-Karen Larsen. skrev:

Jeg har fått DNA treff på slekt etter 

Albert Andries født i Fredrikstad 26/8 1607 han utvandret til Nederland,

hans foreldre var Andries og Eva. Har funnet mye på nettet, men lurer på om noen av dere har vært borte i denne famiien

Mvh

Anne Karen Larsen

Er det Albert Andriessen som emigrerte til New Amsterdam du mener. Jfr. de trådene det er lenket til i innlegget til Grethe Flood. Kilden det stort sett henvises til er John Evjen: Scandinavian immigrants in New York 1630-1674 der det står en god del om Albert Andriessen (Bratt) fra Fredrikstad, 19ff. 

https://ia801306.us.archive.org/12/items/cu31924028827009/cu31924028827009.pdf

Jeg kjenner ikke Brattslekten noe særlig, men har kommet borti en Bratt i Østfold:  Peder Bratth, lagrettemann i Idd 25.09.1615, og nevnt på nedre Ør i Idd 15.04.1630. Vet ikke om han har noen forbindelse til Albert Andriessen, men kan kanskje være av interesse siden dette også er i Østfold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.