Aud Marit Klokkhammer Skrevet Søndag 20:40 Del Skrevet Søndag 20:40 4. søndag i advent 1755. Døbt Ole Friderichsson xxx søn: fød 15 Dec. Hva står det der 'xxx' er? Det er sikkert innlysende når jeg får vite hva det står, eller eventuelt deler av det, men klarer så langt ikke helt å koble det til steder i området. Lista sokneprestkontor, AV/SAK-1111-0027/F/Fa/L0003: Ministerialbok nr. A 3 /1, 1743-1767, s. 221-222 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070629620060 #72 Videre leser jeg: teft: michal Friderichs. xxx (Fred?), Amund Aanons. xxx, Johanna xxx Berte Finchelsd. og Berte Larsd. xxx Jeg ønsker gjerne en tyding av disse site 'xxx'-ene også. Med vennlig hilsen Aud Marit Klokkhammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mandag 06:17 Del Skrevet Mandag 06:17 9 timer siden, Aud Marit Klokkhammer skrev: 4. søndag i advent 1755. Døbt Ole Friderichsson xxx søn: fød 15 Dec. Hva står det der 'xxx' er? Det er sikkert innlysende når jeg får vite hva det står, eller eventuelt deler av det, men klarer så langt ikke helt å koble det til steder i området. Videre leser jeg: teft: michal Friderichs. xxx (Fred?), Amund Aanons. xxx, Johanna xxx Berte Finchelsd. og Berte Larsd. xxx eg les det sånn: "Døbt Ole Friderichs- sen Elles Søn: fød 15 Dec., test: michel Friderichs. Fred, Omund Aanons, Eilert Jo- hanness., Berte Finchelsd. og Berte Larsd. Elde" "Test.[-es]" er latin for vitne. Elle/Elde er eit gardsnamn i Vanse- men det visste du sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H. Trelsgård Skrevet Mandag 07:00 Del Skrevet Mandag 07:00 41 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: 15 Dec., test: michel Friderichs. Fred Det står nok gårdsnavnet Tved etter Michel Friderichsen: Listaboka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå