Torbjørn Steen_Karlsen Skrevet Søndag 21:33 Del Skrevet Søndag 21:33 Pån igjen Jeg søker og søker, men får ikke opp odelsmanntalet 1624 for Andebu, Høyjord og Kodal. Hva gjør jeg feil. Mvh. Torbjørn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Hunskaar (privat) Skrevet Søndag 21:45 Del Skrevet Søndag 21:45 (endret) 12 minutter siden, Torbjørn Steen_Karlsen skrev: Jeg søker og søker, men får ikke opp odelsmanntalet 1624 for Andebu, Høyjord og Kodal. Hva gjør jeg feil. Du kan f.eks. søke på kommune = Andebu og startår / sluttår = 1624: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=0719&start_year=1624&end_year=1624 Så vet jeg ikke om du tenker på odelsjordeboka i stattholderembetets arkiv, eller om du tenker på landskatten/odelsskatten i lensregnskapene (rentekammerets arkiv). Du finner dem i alle fall begge, med et slikt søk. Endret Søndag 21:48 av Kristian Hunskaar (privat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Steen_Karlsen Skrevet Søndag 21:56 Forfatter Del Skrevet Søndag 21:56 Jeg leter etter odelsjordeboka, men hva ligger Kodal under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are S. Gustavsen Skrevet Søndag 22:43 Del Skrevet Søndag 22:43 45 minutter siden, Torbjørn Steen_Karlsen skrev: Jeg leter etter odelsjordeboka, men hva ligger Kodal under. Noe under Hedrum, noe under Sandeherred (begge i Brunla len) og noe under Andebu i Tønsberg len. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå