Gå til innhold
Arkivverket

Tyde navn i fele-etikett

Rolf Kristian Holte
 Del

Recommended Posts

Hei, og vel møtt i forumet!

Hvis fela har tilknytning til Kristiansand/Vennesla kan det stå O[?] S[?] Fleskaasen. [Sted- gårdsnavn i området]

Men høyst usikker.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og hjertelig takk!

Fela hang på Norum Gård De Kerf, Lindesnes.

Den er nå på Røros, og jeg har fått den inn til "overhaling". Syntes den var såpass spesiell at jeg ville prøve å finne ut mer om opphav.

Vet dy mer om hvilken tidsperiode Ole Sørensen Fleskaasen var aktiv som felemaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rolf Kristian Holte skrev:

Vet dy mer om hvilken tidsperiode Ole Sørensen Fleskaasen var aktiv som felemaker?

Veldig spennende! Vet dessverre ikke mer enn det jeg lykkeligvis googlet meg frem til i lenken over (historielagets tur). Han var født i 1806 . . .

Kanskje Karen Kalleberg (som tydeligvis guidet og fortalte dengang) er rette person å spørre? Hvis hun fortsatt er blandt oss.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, fortsatt ihht. lenken, Ole S. fór til Amerika i 1850. Så: Født 1806, gift 1827 – ville tro aktiv som felemaker i Norge mellom 1825-1849/50?

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.