Rolf Kristian Holte Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Kan noen hjelpe meg å tyde dette navnet skrevet på etiketten i en eldre fele? Norsk navn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Hei, og vel møtt i forumet! Hvis fela har tilknytning til Kristiansand/Vennesla kan det stå O[?] S[?] Fleskaasen. [Sted- gårdsnavn i området] Men høyst usikker. Mvh Endret 18 timer siden av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Her er kanskje et ‹clue›: Ole Sørensen Fleskaasen https://ovrebohistorielag.no/arsskrift-1999-mer-om-fleskasen/ Mvh Matthias Kolberg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Kristian Holte Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden Hei, og hjertelig takk! Fela hang på Norum Gård De Kerf, Lindesnes. Den er nå på Røros, og jeg har fått den inn til "overhaling". Syntes den var såpass spesiell at jeg ville prøve å finne ut mer om opphav. Vet dy mer om hvilken tidsperiode Ole Sørensen Fleskaasen var aktiv som felemaker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Kvalem Vesterås Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) slettes Endret 15 timer siden av Werner Kvalem Vesterås Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) 1 time siden, Rolf Kristian Holte skrev: Vet dy mer om hvilken tidsperiode Ole Sørensen Fleskaasen var aktiv som felemaker? Veldig spennende! Vet dessverre ikke mer enn det jeg lykkeligvis googlet meg frem til i lenken over (historielagets tur). Han var født i 1806 . . . Kanskje Karen Kalleberg (som tydeligvis guidet og fortalte dengang) er rette person å spørre? Hvis hun fortsatt er blandt oss. Mvh Endret 14 timer siden av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Men, fortsatt ihht. lenken, Ole S. fór til Amerika i 1850. Så: Født 1806, gift 1827 – ville tro aktiv som felemaker i Norge mellom 1825-1849/50? Mvh Endret 12 timer siden av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå