Gå til innhold
Arkivverket

Gildeskål: Bygselsedler utstedt av sognepresten

Siv Tone Johansen
 Del

Recommended Posts

Sognepresten i Gildeskål hadde store eiendommer som han bygslet bort på 1700- og 1800-tallet. Jeg vet at jeg kan lese referatene etter lokale ting-møter, der bygslene ble tinglyst. Men jeg lurer på om selve bygselsedlene kan ligge tilgjengelige i et arkiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygselsedler eller bygselbrev er en form for kontrakt. Hvis de ble tinglyst står de i tinglysningsmaterialet som du kjenner til. Dersom det er utstedt en gjenpart til leietaker kan disse muligens være å finne i gårdsarvkiver i Gildeskål-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siv Tone Johansen skrev:

Sognepresten i Gildeskål hadde store eiendommer som han bygslet bort på 1700- og 1800-tallet. Jeg vet at jeg kan lese referatene etter lokale ting-møter, der bygslene ble tinglyst. Men jeg lurer på om selve bygselsedlene kan ligge tilgjengelige i et arkiv?

Eg er ikkje Arkivverket, men lell...

Bygselsetlar vart skrivne i to eksemplar - eitt til kvar av partane. Dei kan vere kopierte inn i panteboka.

Leigetakaren sitt eksemplar kan ha følgt familien, men er vanlegvis tapt.

For prestane må du skilje mellom private eigedomar, og eigedomar som høyrde til prestebordet (embetet).

For private eigedomar ville utleigar sitt eksemplar følgje familien - og vanlegvis vere tapt.

For embetsgodset kan bygselsetelen vere i sokneprest-arkivet.  Det varierer sannsynlegvis ein del.

Det er ikkje sikkert ein har sett nokon grunn til å ta vare på avtalar med brukarar som for lengst er døde.

Sokneprestarkivet for Gildeskål ligg i Statsarkivet i Trondheim.

I følgje Arkivportalen er det "usortert" og sperra...  Er du heldig, inneber dette at prestane har halde orden i arkivet, men at denne

ordninga ikkje er gjennomgått og tilpassa ein standard ved statsarkivet. Er du uheldig, så tyder "usortert" det same som "uordna";

alt i ein haug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.