Gå til innhold
Arkivverket

Skannet??? Ministerialbok for Båstad sokn, Trøgstad prestegjeld

Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Jeg ser på digitalarkivet at Ministerialbok for Ministerialbok for Trøgstad prestegjeld, Båstad sokn 1902-1924 (0122P)  er transkribert.... men, kan ikke finne den i oversikten over skannede kirkebøker.....

Hva er korrekt???

Hilsen

Arne B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korrekte er at kilden er transkribert, men ikke skanna. På kildeinformasjonssida (https://www.digitalarkivet.no/source/72377) finner du en merknad: Denne kirkeboka er pr. 18.8.2022 ikke avlevert til Statsarkivet i Oslo, men oppbevares lokalt.

Transkripsjonen har altså blitt organisert lokalt.

Tillegg: Merknaden må likevel oppdateres. Jeg ser i våre arkivkataloger at kirkeboka ble avlevert i 2024, men den er der påført en merknad om at den er i karantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Tillegg: Merknaden må likevel oppdateres. Jeg ser i våre arkivkataloger at kirkeboka ble avlevert i 2024, men den er der påført en merknad om at den er i karantene.

Kva vil det seie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Kva vil det seie?

Jeg gjetter at den har vært angrepet av muggsopp, og at den derfor ble plassert i karantene i forbindelse med avlevering. Men jeg har ikke konkret informasjon om det.

Men vi har hatt ei intern oppfølging i løpet av dagen. Kirkeboka er ikke lenger i karantene, og den vil bli registrert for skanning. Så får vi komme tilbake til saken, når skanninga på et tidspunkt er utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.