Gå til innhold
Arkivverket

Leting etter slekt i Nordmarka

Paal Jørgensen
 Del

Recommended Posts

I forbindelse med søk etter aner i Nordmarka, har jeg et spørsmål om det er noen på Forumet som har oversikt over familier som har bodd på Bråtan i perioden 1780 - 1800 og på Kamphaug i perioden 1830 - 1850?

Mvh

Paal Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oversikt over folk i Nordmarka, men jeg har en bok hvor forfatteren har svært god oversikt. Egil Collett Aabel "Nordmarksfolk Plasser og slekter gjennom 300 år"

Du finner den på Nasjonalbiblioteket   https://www.nb.no/items/ca351c965bcc71746f3ed5e44cce834f?page=0&searchText=Nordmarksfolk plasser og slekter gjennom 300 år

Bråtan står med tittelen Magobråtan. 

MVH

Ingebjørg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Jeg har boka til E.C.Aa. Men den rekker dessverre ikke så langt bakover!

Etter å ha vært ute av dette (sjekke slekta) en del år, kom jeg for en tid siden over en opplysning om en av mine tipptippoldeforeldre (Anders Andersen). I kirkebøkene står det at han skal ha vært født på Braaten, antar at dette er det samme som Bråtan/Magobråtan. Derfor interessen. Har foreløpig funnet opplysning om giftemål og komfirmasjon til en av døtrene (min tippoldemor). I kirkebøkene om giftemålet er alderen oppgitt, og jeg har regnet meg tilbake til 1792. Dersom det skulle være noen der ute som allerede har funnet noe, slipper jo jeg å lete mere! 🙂

PJ  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.