Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter arkiver etter Rogaland Teatertekniske Fagforening

Kristoffer Ringerike, nestleder FTS
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg ser etter arkivene til Fagforbundet Rogaland Teatertekniske Fagforening avd. 532 eller avd. 64.

Navnet har endret seg opp gjennom tidene, men skal ha vært kjent ved forkortelsen RTTF, altså Rogaland Teatertekniske Forening.

Det startet nok som en klubb ved Rogaland Teater, før det seinere blei en forening, da sikkert ved en sammenslåing med kinematograf-foreningen, slik som det skjedde i både Bergen og Trondheim (at en teater-klubb (lokallag av fagforening ved en arbeidsplass) gikk inn i foreningen til de lokale kinoansatte. Den originale kinoansatte-foreningen i Rogaland het "Komm. Kinofunksjonærers Forening , Stavanger, avd. 64 av NKF (dagens Fagforbundet).

Jeg finner ikke dette arkivet i ArbArk og går utifra at det kan være i Statsarkivet i Stavanger? Jeg har ikke klart å finne det etter egne søk.

MVH

Kristoffer Ringerike, nestleder, Fagforbundet Teater og Scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke finner arkivet i ArbArk og jeg finner ingen ting etter et raskt søk i Arkivportalen, er det kanskje best å registrere en sak. Her finner du lenke til vår bestillings-side https://www.arkivverket.no/tjenester/bestill-en-enkeltopplysning. Det er fint hvis du tar med mest mulig opplysninger, slik som står over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da sender jeg denne bestillingen.

MVH

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.