Gå til innhold
Arkivverket

Anne Hansdatter, f. 12.10.1836 - død ?

Svein Bjarne Johansen
 Del

Recommended Posts

Jeg søker Anne Hansdatter,   den Anne som på en måte var fostermor for min farfar f. 1893 i Moss, Jeg har 2 holdepunkter, FT1900 og FT1910.  I FT1900 står oppført Anne Hansdatter som HM i den andre husholdningen, og Bjarne Johannessen som pleiebarn. Han er er min farfar, han er født i 1893 i Moss, og jeg har ikke funnet noen Anne Hansdatteer  født i Varteig 1828. Men jeg ar på sporet tror jeg, Hermann Kristiansen er sønn av Anne Hansdatter. I FT1865 i denne lenken: https://www.myheritage.no/research/collection-10807/folketellingen-i-norge-1865?itemId=609054-&groupId=0c12c3809f6b0b01fe41c8ad86c7caa1&action=showRecord&recordTitle=Anne+Hansdatter
kommer de samme personene, inkl Herman Kristiansen i FT 1875. Senere er det bare Herman Kristiansen som dukker opp i FT1900 med Anna Hannsdatter og Bjarne.

Bjarne ble født i Moss 1893, hans mor Bolette døde 1894, Bjarne ble av fattigstyret i Moss satt bort, men har ingen referanse til hvem på daværende tidspunkt. Men jeg har gått ut i fra at det var til Varteig. Fordi i FT1900, og også FT1910, men fødselsdatoene i 1 FT1900 og FT1910 er forkjellig, vurderer det som skrivefeil.
Jeg søker Anne Hansdatter sin dødsdato, hvem hun var, og om jeg er på sporet til riktige Anne Hansdatter, elle Anne Juliane Hansdatter. Anne Hansen som det står i FT1910 har jeg ikke fått respons på.

Takke for hjelp ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.