Gå til innhold
Arkivverket

SIDE 2 . BREV FRA TOLLEF OLSEN NORDHOUGEN TIL SIN MOR OG MIN STAMMOR ; KAREN THOMESDATTER OG HENNES EKTEMANN I HENNES ANDRE EKTESKAP MED OLE JENSEN NORDHOUGEN I LISMARKA DATERT 1 NOVEMBER 1858 . MASKINAVSKRIFT AV ORGINALEN CA 1930 – 40 .

Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei . Til forlystelse og glede legger jeg ut et Amerikabrev fra Tollef Olsen til min stammor ; Karen Thomesdatter og hennes ektemann i andre ekteskap Ole Jensen . Brevet er en maskinskrevet kopi av orginal brevet som er datert 1855 , og beskriver overfarten til England og deretter til Amerika og hans første møte med Amerika , og de voldsomme inntrykkene dette gjorde på ham . Utrolig fasinerende lesning . Den maskin skrevne kopien er nok foretatt i begynnelsen av 1900 tallet . Jeg måtte legge det ut i 5 deler ( 5 forskjellige posteringer . Det står del 1 - 2 - 3 - 4 - 5 i headingen på hver postering . 

TO 1858 side 2.png

Endret av Bjørn Andreas Johansønn Løkken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Bjørn Andreas Johansønn Løkken changed the title to SIDE 2 . BREV FRA TOLLEF OLSEN NORDHOUGEN TIL SIN MOR OG MIN STAMMOR ; KAREN THOMESDATTER OG HENNES EKTEMANN I HENNES ANDRE EKTESKAP MED OLE JENSEN NORDHOUGEN I LISMARKA DATERT 1 NOVEMBER 1858 . MASKINAVSKRIFT AV ORGINALEN CA 1930 – 40 .

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.