Mikkel Bjørge Madsen Skrevet November 24 Del Skrevet November 24 Jeg har kommet over en referanse til et testamente som skal ha blitt opprettet 4. november 1879 av paret Johannes Mensel Irgens Olsen Kjeholmen og Anna Olsdatter i Fitjar. Jeg har lett litt, men vet ikke hvor testamenter herfra vanligvis vil være å finne. Noen her som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet November 24 Del Skrevet November 24 4 timer siden, Mikkel Bjørge Madsen skrev: Jeg har kommet over en referanse til et testamente som skal ha blitt opprettet 4. november 1879 av paret Johannes Mensel Irgens Olsen Kjeholmen og Anna Olsdatter i Fitjar. Jeg har lett litt, men vet ikke hvor testamenter herfra vanligvis vil være å finne. Noen her som vet? Testamentet kan vel eigentleg ha vore kvar som helst, berre det vart rekna for ein trygg plass. Det står ein god del om testamente her: https://www.nb.no/items/7b33c2e30dc0713ba2d1486877d115c5?page=25 ("Lov om arv af 31te juli 1854 med senere ændringer", med kommentarar (1894)). Eg har ikkje lest alt, så du må lese nøye. Amtmannen skulle godkjenne testamente for umyndige (og vil difor kunne ha ein kopi), men ikkje for folk som paret ditt (så langt eg kan sjå). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå