Gå til innhold
Arkivverket

Dåp Tjøtta, Alstahaug, Nordland 1756

Reidar Strømsøe
 Del

Recommended Posts

Han er ikkje så enkel denne presten.  Skrifta er tilsynelatande regelmessig og lettlest; men berre tilsynelatande.

Mange skrivarar (på denne tida) markerte c med ein liten strek/akstent over/etter.  Her er det nokre c-ar med ("Jacobs"),

og nokre utan ("com", "christen").

Nokre i-ar/j-ar har prikk over, andre ikkje; nokre ø-ar har strek andre har ikkje der det ville vere naturleg å ha dei

("Bromsoen", "Iorgen").   og nokre til (i nokre tilfelle uklart om det er a eller o).

Når det er sagt, les eg innførsla som 

"Petter Talis i Beroen hans B.N. ocelle Maria" 

Her kan du rimelegvis lese "Berøen", men o-en er som i "Brejmoe" ovanfor (altså utan ø-markering).

"Talis": T skil seg frå F ved ein liten tverrstrek midt på (som manglar her; samanlikn "Faste" og "Tiøtten").

4. bokstaven les eg som i; men det kan vere ein c

"ocelle": 1. bokstaven kan vere a eller o; den andre ser ut som ein c med stor markering (som i "Invocavit"), og då er det ein e etterpå.

Men... med litt velvilje kan det verte "ouelle" eller "auelle".

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for belæring. Tror allikevel dette dreier seg om Aasel Marie Falk (Falch), født ca. 1755 nvnt i  boka om Endreslekten side 1.

Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reidar Strømsøe skrev:

Tror allikevel dette dreier seg om Aasel Marie Falk (Falch), 

Det kan tenkjast.

Det du spurde om, og som du får svar på her i forumet, er først og fremst tyding. altså kva som faktisk står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over og takker for ditt bidrag. Ut fra det drar jeg en konlusjon og det må vel være tillat selv om emnet er tyding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.