Stina Røisland Skrevet Onsdag 21:36 Del Skrevet Onsdag 21:36 Hei helt ny på dette:)) har prøvd å tyde en skrift i kirkeboken men får det ikke til. Kan noen hjelpe? Brandval prestekontor ministerialbok nr 1 1864-1879 side 115. Nederst på siden er det Anton jeg prøver å tyde all informasjon til. Mvh Stina Røisland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Tiller Skrevet Onsdag 21:53 Del Skrevet Onsdag 21:53 (endret) Er det denne side? https://media.digitalarkivet.no/view/8880/43199/111 Endret Onsdag 21:57 av Nina Tiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stina Røisland Skrevet Onsdag 22:17 Forfatter Del Skrevet Onsdag 22:17 Ja det er den siden:)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet Onsdag 22:36 Del Skrevet Onsdag 22:36 (endret) Jeg leser det som Anton uægte Pige Gustava Hansdatter 29 Aar gml. f. T. paa Furderud...[?] og Ungk. Tjenestedreng Gulbrand Albrechts gms fra Møllen i Grans[?] Præstegjeld paa Hade- land Barnet født paa Tungebakken[?] i Drangedal Anton skulle være født i April 1876, så vidt jeg kan se. Dåpen er innført 30. Marts 1879. Endret Onsdag 22:39 av Inger Hohler tidspunkt Stina Røisland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Tiller Skrevet Onsdag 22:54 Del Skrevet Onsdag 22:54 17 minutter siden, Inger Hohler skrev: Jeg leser det som Anton uægte Pige Gustava Hansdatter 29 Aar gml. f. T. paa Furderud...[?] og Ungk. Tjenestedreng Gulbrand Albrechts gms ??? Står det ikke …. Gulbrand ca 26 aar gml fra Møllen….. Stina Røisland og Inger Hohler reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stina Røisland Skrevet Onsdag 23:02 Forfatter Del Skrevet Onsdag 23:02 5 minutter siden, Nina Tiller skrev: ??? Står det ikke …. Gulbrand ca 26 aar gml fra Møllen….. Det kan nok stemme siden han heter Anton gulbrandsen ved senere oppføringer. Klarer du å se hva det står videre bortover? Tror det står noe om fattig barnet ført bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jackie K Marler Skrevet Torsdag 05:02 Del Skrevet Torsdag 05:02 The baby was baptized at home on 8 April 1876 in Drangedal by the school teacher Gunder Tollefsen Fostvedt something something of Thorsten Wils Th Tungsbakken Hans Bjørnsen ibid. Nina Tiller og Stina Røisland reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Tiller Skrevet Torsdag 06:21 Del Skrevet Torsdag 06:21 Klarer ikke å tyde siste kolonne ……du kan prøve å legge det ut i hjelp til skrifttyding (husk å legge med lenken til kirkeboka) Stina Røisland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Hunskaar (privat) Skrevet Torsdag 06:31 Del Skrevet Torsdag 06:31 Jeg leser - med visse forbehold - siste kolonne slik: Moderen, der har havt et uægte Barn før er hidhentet af Fattigvæsenet, idet hun lang tid har været paa Vandring. Se Journal 18/79. Nina Tiller og Stina Røisland reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet Torsdag 06:55 Del Skrevet Torsdag 06:55 8 hours ago, Nina Tiller said: ??? Står det ikke …. Gulbrand ca 26 aar gml fra Møllen….. Joda, du har rett. Stina Røisland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå