Stina Røisland Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Hei helt ny på dette:)) har prøvd å tyde en skrift i kirkeboken men får det ikke til. Kan noen hjelpe? Brandval prestekontor ministerialbok nr 1 1864-1879 side 115. Nederst på siden er det Anton jeg prøver å tyde all informasjon til. Mvh Stina Røisland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Tiller Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Er det denne side? https://media.digitalarkivet.no/view/8880/43199/111 Endret 21 timer siden av Nina Tiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stina Røisland Skrevet 21 timer siden Forfatter Del Skrevet 21 timer siden Ja det er den siden:)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Jeg leser det som Anton uægte Pige Gustava Hansdatter 29 Aar gml. f. T. paa Furderud...[?] og Ungk. Tjenestedreng Gulbrand Albrechts gms fra Møllen i Grans[?] Præstegjeld paa Hade- land Barnet født paa Tungebakken[?] i Drangedal Anton skulle være født i April 1876, så vidt jeg kan se. Dåpen er innført 30. Marts 1879. Endret 21 timer siden av Inger Hohler tidspunkt Stina Røisland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Tiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 17 minutter siden, Inger Hohler skrev: Jeg leser det som Anton uægte Pige Gustava Hansdatter 29 Aar gml. f. T. paa Furderud...[?] og Ungk. Tjenestedreng Gulbrand Albrechts gms ??? Står det ikke …. Gulbrand ca 26 aar gml fra Møllen….. Stina Røisland og Inger Hohler reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stina Røisland Skrevet 20 timer siden Forfatter Del Skrevet 20 timer siden 5 minutter siden, Nina Tiller skrev: ??? Står det ikke …. Gulbrand ca 26 aar gml fra Møllen….. Det kan nok stemme siden han heter Anton gulbrandsen ved senere oppføringer. Klarer du å se hva det står videre bortover? Tror det står noe om fattig barnet ført bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jackie K Marler Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden The baby was baptized at home on 8 April 1876 in Drangedal by the school teacher Gunder Tollefsen Fostvedt something something of Thorsten Wils Th Tungsbakken Hans Bjørnsen ibid. Nina Tiller reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nina Tiller Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Klarer ikke å tyde siste kolonne ……du kan prøve å legge det ut i hjelp til skrifttyding (husk å legge med lenken til kirkeboka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Hunskaar (privat) Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jeg leser - med visse forbehold - siste kolonne slik: Moderen, der har havt et uægte Barn før er hidhentet af Fattigvæsenet, idet hun lang tid har været paa Vandring. Se Journal 18/79. Nina Tiller reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 8 hours ago, Nina Tiller said: ??? Står det ikke …. Gulbrand ca 26 aar gml fra Møllen….. Joda, du har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå