Gå til innhold
Arkivverket

Hvem var Bernt Larsen gift med

Dag Jarnøy
 Del

Recommended Posts

Han hadde 2 sønner, men jeg finner ikke noe om kona. Abraham arver alt, mulig kona var død før Bernt i 1769. Det er ikke noe info når Bernt dør, eller når sønn konfirmeres. Vedlegger det jeg har. Jeg har hovedsaklig søkt i Aker.

IMG_6295.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fortsatt dåpen til Lars, sønn av Bernt Larsen og Maren (Mari) Andersdatter, i Akershus slottskirke 3.12.1747 er det mest lovende sporet.

Oslo fylke, Akershus slottsmenighet i Aker, Ministerialbok nr. 1 (1734-1756), Fødte og døpte 1747, Side 50
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061107010565

Jeg ser ikke at det er noen andre Bernt Larsen i området, og denne familien er ikke å finne andre steder senere.

Man kunne jo forvente at Bernt Larsens eldste sønn skulle hete Lars, men denne Lars er åpenbart død tidlig.

At Abrahams barn heter Bernt og Mari passer jo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mulig at det var en sønn til Lars. Hvis det stemmer har vi navn på moren. Jeg sjekker litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.