Jan Kittelsen Skrevet Tirsdag 07:11 Del Skrevet Tirsdag 07:11 Borghild Holmsen, pianist og komponist f. 1865. Søkte flere ganger om stipend men fikk alltid nei. Her er en av hennes søknader og jeg hadde vært veldig glad hvis noen kunne transkribere denne for meg. På forhånd takk !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Tirsdag 12:01 Del Skrevet Tirsdag 12:01 (endret) Leipzig den 2de April 96 Undertegnede ansøger herved det høie Departement om at komme i Betragtning ved Uddelingen af Kunstnerstipendiets Midler. Da Program- met ved min Consert her omfattede mine senere Kompositioner, tillader jeg mig at vedlægge samme, saavelsom mit endnu[?] større Arbeide, Violinsonate i Dur[?] og Leipziger Tageblattes Kritik. Med Høiagtelse Borghild Holmsen Mvh Endret Onsdag 02:53 av Even Stormoen Gunnar Sigdestad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kittelsen Skrevet Tirsdag 12:16 Forfatter Del Skrevet Tirsdag 12:16 Takker og bukker Even 😀 Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Tirsdag 21:15 Del Skrevet Tirsdag 21:15 (endret) slettet Endret Tirsdag 21:25 av Matthias Kolberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Onsdag 00:04 Del Skrevet Onsdag 00:04 ...mit sidste større Arbeide ... Ja, der står berre "Dur" Leipziger Tageblatt's ... Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Onsdag 02:41 Del Skrevet Onsdag 02:41 2 timer siden, Gunnar Sigdestad skrev: ..mit sidste større Arbeide ... Ja, der står berre "Dur" Gunnar! «sidste» – såklart. Takk. Syntes jo det var underlig med kun «Dur» uten å spesifisére hvilken, men takk for bekreftelsen. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Onsdag 02:49 Del Skrevet Onsdag 02:49 Og glemte å takke for apostrofen/genitivsmerket 😉 2 timer siden, Gunnar Sigdestad skrev: Tageblatt's ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matthias Kolberg Skrevet Onsdag 07:04 Del Skrevet Onsdag 07:04 4 timer siden, Even Stormoen skrev: Syntes jo det var underlig med kun «Dur» uten å spesifisére hvilken, men takk for bekreftelsen. Jeg lurte på om det kunne være ment Dm, D-moll, men hun refererer nok til sitt mest kjente verk, violinsonaten i D-dur, opus 10, så da står det nok bare Dur her. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå