Kari Larsen Skrevet Fredag 16:01 Del Skrevet Fredag 16:01 Jeg fikk tilsendt et bilde fra min søster Guri, som viser min morfars fire dalevende søstre (HBR - Personside). Guri fikk i sin tid dette bildet fra Nancy Fgri, f. Meyer (HBR - Personside). Nancy jobbet etter sigende med Gamle Bergens billedarkiv, så jeg tenkte kanskje dette bildet befant seg der. Jeg søkte på Digitalarkivets Bildesøk på "Søstrene Negaard". Både der og med ettersøkende forsøk uten hermetegn, fikk jeg mellom 300 og firehundre treff! Jeg orket ikke åpne alle treffene for å finne hvorfor det var treff. Men fant ingen av ordene "Søstre" eller "Negaard" i treffene. Veldig frustrerende. Jeg begriper ikke hvordan man kan søke der. Jeg greide ikke å få treff på "Negaard", nemlig tre bilder fra forbryteralbumet (to like), der forbryteren har etternavn Negaard. Så da er det muligens ikke flere treff. Jeg så at noen av treffene var fra Nygårdsgaten (men ikke Negaard). Det var også noen treff på to jenter. Er det noen dokumentasjon på Bildesøk? Kan jeg legge inn bildet og få AI til å se etter treff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå