Gå til innhold
Arkivverket

"Gamle" emigrantprotokoller.

Vidar Pedersen
 Del

Recommended Posts

Hvor har det blitt av de gamle emigrantprotollene, - Emigrantprotokoller fra Oslo 1867-1966, Emigrantprotokoller fra Kristiania og tilleggslisten? Alle mine lenker til disse protokollene er nå "døde". Det betyr at jeg må lete opp kildene på nytt. Hvor kan jeg finne emigranter når jeg ikke kjenner året for emigrasjon uten å søke igjennom 44 protokoller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vidar Pedersen skrev:

Hvor har det blitt av de gamle emigrantprotollene, - Emigrantprotokoller fra Oslo 1867-1966, Emigrantprotokoller fra Kristiania og tilleggslisten? Alle mine lenker til disse protokollene er nå "døde". Det betyr at jeg må lete opp kildene på nytt. Hvor kan jeg finne emigranter når jeg ikke kjenner året for emigrasjon uten å søke igjennom 44 protokoller?

Alle registrerte filer med emigranter har vært igjennom en "renovering" + at tusenvis av nye emigranter er blitt registrert. Alle emigranter er søkbare i et fellessøket her https://www.digitalarkivet.no/search/176?fornavn=&etternavn=&kjonn=&fodselsaar=&fodselsdato=&fodested=&hjemsted=&sivilstand=&yrke_stilling=&aar=&dato=&skip=&linje=&reisemaal=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.