Gå til innhold
Arkivverket

Militære jægere Hans og Ole Pedersen

Ørnulf Ødegaard
 Del

Recommended Posts

Mener det står:

[…] Begge ved Corp-

set i Tjeneste. […]

Mvh

Endret av Even Stormoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det gir mening og peker mot "Norske Jæger corps" som var i aktivitet under krigshandlingene i 1807-1814. Nå gjelder det å finne mannskapsruller...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore Jørgen,

Dette  er interessant!

Det er broren Ole jeg forsøker å finne ut om er identisk med den Ole Pedersen Tveten som giftet seg i Vinger kirke 8.febr. 1814 med Helena Mathea Thomasdatter Blomberg.

Mvh

Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Når det gjelder disse brødrenes forfedre, så kan du se hva jeg vet her: https://www.wikitree.com/wiki/Pedersen-11122#Ancestors

Jeg har tatt dna-test, så en dna-test kan muligens bekrefte/avkrefte at det er riktig Ole du sjekker. Jeg sier muligens fordi dette er så langt tilbake at det ikke er sikkert om vi vil få treff på hverandre på en dna-test.

mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Anerekkene til forfedrene dine i Lier ser ut til å utfylle det vi har. Gir du meg e-post adresse sender jeg den gjerne til deg.

Det er mye som peker i retning av at det var Ole Pedersen Tveten  i Lier som giftet seg med Helena Mathea ThomasdatterBlomberg i Vinger kirke i 1814. De fikk ei datter Hansine Fredrikke som giftet seg inn i farsrekka mi.

Interessant at du har tatt dna test. Min erfaring er at vi burde få treff dersom du har testet deg på MyHeritage eller FamilytreeDna, dersom vår mulige  felles tidligste kjente forfader er  Peder Olsen Tveten er født så sent som i 1750. (Jeg har tatt det som er av Dna tester på FamilytreeDna). 

Mvh

Ørnulf

Endret av Ørnulf Ødegaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.