Sølvi Løchen Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Hva het pastoren? Trolovede, Gjerdrum prestekontor, 1713. https://www.digitalarkivet.no/kb20061102020173 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Vel, ifølge denne listen burde Pastore Loci hete Theiste. Men jeg kan ikke skjønne at det er dét som står . . . Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden eg trur det som liknar på "R" er eit forkortingsteikn ; kva det står for, må ein kanskje vite for å vite ... "fra Pastore Loci [**] synet" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) 31 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: "fra Pastore Loci [**] synet" Aha! Nå var jeg i ferd med en lang utredning om syest som mulig etternavn, ‹lydlikt› Theiste. (Bevaremegvel) Men selvsagt er det attesten/ekteskapsseddelen som er synet! Takk, Ivar Mvh Endret 7 timer siden av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå