Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Ingebrigt Johansen Flaat /Flått

Recommended Posts

Gode hjelpere. 

Min tipptippoldefar Ingebrigt Johansen ble født på gården Flaat ( Høylandet ) ? Nord Trøndelag -  døpt 23.7. 1809 og sønn av Johan Ingebrigtsen og Dorthea/ Doreth Olsdatter. ( Ministerialbok Overhalla 1799-1816  s. 312). Jeg finner han flyttet til Overhalla i 1828  ( Klokkerbok  Overhalla / Høylandet 1817 - 1851 ). Den  11. 12. 1837 får han datteren Petrine med pike Marith Pettersdatter på Alstahaug, Nordland.  De blir ikke gift.  Jeg sliter med å finne mer om Ingebrigts familie selv om det er gode gårds og slektsbøker i området i Nord Trøndelag.  Noen som kan hjelpe ?   Takker for all hjelp jeg måtte få.

Ved å søke på litt av denne familie kom det opp et par muligheter på nettet, men det stemmer ikke med det jeg også vet, nemlig at Ingebrigt giftet seg etterhvert med en Anne Elisabeth Jacobsen Schølberg og de tok navnet Aakerøy under Alstahaug. Her er ikke barnet han fikk utenfor ekteskap med, men det er greit nok.  Jeg selv tar med slike ting i mine søk, også barn som dør fordi det er noe av historien.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/370051-ingebrigt-johansen-flaat-fl%C3%A5tt/
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du er på jakt etter, men jeg har en god del på noen av hans aner. Vi er da forøvrig fjernt i slekt ettersom jeg er i slekt med hans mor. Jeg har noe på hans barn i ekteskapet, men ikke mye.

Hvis du vil ha det jeg har på hans aner kan du sende meg en email til ahildrum@gmail.com så kan jeg sende det til deg.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.