GÃ¥ til innhold
Nasjonalarkivet

Hjelp til tyding av ulykke(?) i Kistrand Ministerialbok nr. 3, 1825-1842, s. 204

Recommended Posts

Hei 🙂

Jeg forsøker å knytte sammen slektsforholdene til noen av mine aner og det kan se ut som det tidligere har vært forbyttet et par ekteskap, pga at 2 søstre har hatt identisk fornavn. I denne forbindelse fant jeg i ovennevnte kirkebok en hendelse hvor mulig en av mine aner har gått bort på samme dag som flere av hans svigersøsken. Noen som har mulig til å tolke hendelsen som står under statistikken som er lagt inn på side 204?

https://media.digitalarkivet.no/view/9771/69

På forhånd takk for hjelpen 🙂

det er (minst) to hendingar.

Først oppsummerer presten kyrkjeåret 1837 i skrift over heile oppslaget;

3 1/2 linje over begge sidene. I den 4. linja legg han til

"NB. Senere indmeldt meg, som omkomne paa

Søen, utan at Ligene er fundne, neml.

[menn, venstre sida]

Slutningen af October 1837  | Mathias Pedersen Stakarnes (Staburnes?) | Søfin | 40

do. do. | Peder Pedersen ibid.  | do. | 30

Ved Mikelsdagstid 1837 | Baard Amunds. Læfjord | do. | 30

do.  | John Amunds. ibid | do. | 23

do.  | Samuel Baardsen Læfjord |  | 15

do.  | Amund Baardsen ibid  |   |  13

[på høgkant for alle 6:] Omkomne paa Søen

[kvinner, høgre sida]

Slutning af Octobr 1837 | Anne Clementsdatter Stabursnæs | gift | 45 | omkommen paa Søen

[under, over begge sidene]

hvilke bleve indførte i Listen    over Døde for Kirkeaaret fra 1836 til 1837, udfærdigete

den  20 Novbr 1837  S(?) Krog  ??"

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.